مسیحیت در نگاهی دیگر !

داشتم اینستاگرام http://www.kermany.com/my_doc/kermany/gallery/images/04/%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-.jpg رو چک میکردم که به یک پست باحال رسیدم !

خانم معتمدی عکاس ایرانی در کشور بوسنی عکس جالبی از خودشون همراه با خواهر روحانی مسیحی در اینیستاگرام  گذاشته بودن همراه با این متن تفکر انگیز :

http://s6.picofile.com/file/8236660700/photo_2016_02_02_16_09_39.jpg

همیشه خواهران روحانی مسیحی را در فیلم ها میدیدم. ( این مورد واقعا راسته ها )

اما اینکه آن روز یک خانم راهبه تقریبا همسن خودم رو از نزدیک دیدم ، برایم جالب بود. همچنین برای ایشان. چون  حجاب ما تقریبا شبیه هم بود!

حجابی که وقتی بیشتر در موردش مطالعه میکنی ، می بینی  وجه تشابهی است در مورد زنان که در تمام ادیان الهی سفارش شده استت. 

 یعنی چیزی که خداوند آنرا حتی قبل از اسلام نیز برای زن خواسته است. پنهان نگه داشتن زیبایی های ظاهری زن از دیدگان همه. و این یعنی حرمت و قداستی که خداوند برای زن میخواهد . این یعنی تو احساس میکنی ملکه ای هستی دست نیافتنی. با حجاب،  یک سری از ملاک های ظاهری پنهان می شود و زن دیگر به عنوان موجودی که باید برای خوش آمدن دیگران لوند و دلربا باشد، مطرح نمیشود. و دیگران در مقابل یک زن با حجاب در می یابند که او را انطور که هست بپذیرند. انوقت دیگر جایگاه او را زیبایی هایش مشخص نمیکند ، بلکه تفکر و شیوه عمل اوست که به او ارزش و قدر و منزلت میبخشد. یک زن با حجابش با صدای بلند اعلام میکند که " من برای نگاهها و التذاذ مردان ممنوع شده ام ، زیبایی های من ، تنها برای همسر من است "

این است چیزی که خداوند در مقام تکریم زن در تمام ادیان  سفارش کرده است.
وقتی که معنی واقعی حجاب رو با تمام وجودت درک کردی ، وقتی که فهمیدی تکه ای از خدا هستی ، ارزشمند و والا ، انگاه که حجاب را برگزیدی، نه تنها برایت دشوار نخواهد بود ، بلکه با فخر و وقار در تمام دنیا قدم خواهی زد.
با خواهر روحانی عکس یادگاری گرفتیم  و... .

نظرات 2 + ارسال نظر
ابراهیم پنج‌شنبه 6 اسفند 1394 ساعت 23:15

سلام
من مدیر سوپر گروه تلگرامی هستم
میخاستم بدونم چجوری میشه فهمید کی لفت داده
آخه پیامش نمیاد!!

سلام
ابراهیم جان در سوپر گروه این امکان نیست.

دریا سه‌شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 11:26 http://www.alakidelkhosh.blogsky.com

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد