کتاب بلند آوازگان تاریخ ایران - حسن صباح

http://s6.picofile.com/file/8238382518/alamoot.PNGکتاب بلند آوازگان تاریخ ایران - حسن صباح نوشته <نگین ایران بان> کتابی هستش که به زندگی نامه حسن صباح و جنگ ها و به قدرت اومدن فرقه اسماعیلیه (باطنیه) می پردازه.

نمی دونم که چقدر با این شخصیت (حسن صباح) آشنا هستید اما  توصیه می کنم که باهاش آشنا بشید!

این شخص در سازمان دهی نیروها و اداره مناطق و جنگ های چریکی  ... نخبه و نبوغ خاصی داشت و با 70 نفر فدایی و 930 سرباز نفر از پس یک سپاه 30/000  نفری برمی اومد. یا از فدائیان الموت براتون بگیم که با خنجر های  مخوفشون ، وحشتی برای سلاطین ، پادشاهان و وزرای هر کشور بودن!

فقط به دو مورد از بخش های جالب این کتاب فقط  اشاره می کنیم تا بقیه رو  خودتون بخرید ، بخوانید  :

1- سلطان سنجر فرزند ملکشاه فرصتی  یافت تا کار فرقه اسماعیلیه را به اتمام رساند ، حسن صباح که به وسیله جاسوسان زیرک و باهوش خود از موضوع اگاهی یافت یکی از فدائیان را مامور گردانید تا کاردی را برای سلطان برده و به او  هدیه کند.

پس شبی که سلطان سنجر مست و مدهوش بر روی تخت خوابیده بود ،  فدائی آن کارد را در نزدیک تخت وی بر روی زمین نشاند ، بی آنکه به سلطان صدمه و آسیبی وارد نماید.

هنگامی که سلطان سنجر از خواب برخاست و کارد را در زمین نشانده دید ، بسیار وحشت زده و هراسان گردیده و نگران عاقبت کار مبارزه با حسن صباح شد.

چند روز بعد حسن رسولی فرستاد و پیغامش داد اگر به سطان ارادت نداشتیم  آن کارد را در سینه نرمش بهتر از زمنین سخت نشانده بودیم .

2- بهشت رویایی حسن صباح : در خصوص باغها و یا بهشت های رویایی و خیال انگیر حسن صباح و فرقه اسماعیلیه ، داستانها و حکایات و اخبار افسانه آمیز بسیاری در کتابها ذکر شده است که از کلمه "حشاشین" که اروپایی ها آن را "آساسن" می گویند که مرادف با قتل و ترور و آدم کشی است ریشه گرفته است .

طبق تحقیقات روشن دانش پژوهشانی که درباره فرقه اسماعیلیه و رئیس آنها  (حسن صباح) مطالعاتی کرده اند.

چنین انستنباط شده که فرقه با استعمال حشیش که ماده سکرآوری است و از شاهدانه می گرفتند خود را در عالمی فرو می بردند و به انجام هر عملی که پیشوایشان بدانها تلقین میکرد مبادرت می ورزیدند.

البته کتاب های زیادی در مورد صباح نوشته شدن که بعضی ها رو مورخان  تایید  و بعضی ها  رو تایید نکردن به هر حال پیشنهاد میدم حتما ای کتاب رو تهیه و مطالعه کنید .


+ متاسفانه pdf این کتاب رو نتونستم تهیه کنم ولی  علاقه مندان  نسخه چاپی رو تونستد تهیه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد